Rok 1986
13. 6. 2008
V sedmém ročníku svedli velký boj o absolutní prvenství Jiří Švec a Zdeněk Říha, který jel svoji druhou soutěž v životě. Ten si premiérové vítězství vybojoval hned při následující soutěži v Plzni. Úplně nejrychleji tentokrát zajel předjezdec, a nebyl to kdejaký, ale mistr volantu Miroslav Šefr se špičkovou Škodou 130 LR a diváci mu doslova aplaudovali. Druhý v pořadí, chomutovský Zdeněk Říha, vzpomíná: „Asi nejvíce mi utkvěl v paměti skok nedaleko Chrastavy, jeli jsme ho na vytočenou trojku, auto se najednou nadnese a ty jen čekáš, kam dopadneš. Za touto erzetou jsme měli doprovod na stejném místě jako manželé Dolejšovi. Když přijeli k mechanikům, nemohli z auta vystoupit. Po skoku se jim tak zkroutila karosérie, že nešlo otevřít dveře. My jsme si smůlu vybrali hned na úvod, když nám službu vypověděl rozdělovač a my jsme tam nechali opravou celou minutu. Ve snaze co nejvíce dohnat ztrátu jsme pak skočili na zlomu silnice u Uhelné a divákům, kteří sledovali z meze přijíždějící vozy po polní cestě, jsme projeli za zády...“
Spolujezdec z dalšího žigulíku Tomáš Drásta má zase příhodu z poslední rychlostní zkoušky:“ Bojovali jsme s Karlem Mottlem o prvenství ve třídě s H. Zierou ( VW Golf ) a Sazamou ( VAZ ).Při nájezdu z asfaltu na šotolinovou polní cestu za Václavicemi nám prasklo přední rameno. Do cíle zbývalo jen pár kilometrů.“
Není bez zajímavosti, že délka rychlostních zkoušek tvořila více jak polovinu celé tratě. Na domácí tratě nebude vzpomínat v dobrém také Jiří Bistiak, který se představil v roli předjezdce. V přemíře snahy skončil se svým vozem v koruně břízy u Václavic.
Spolujezdec z dalšího žigulíku Tomáš Drásta má zase příhodu z poslední rychlostní zkoušky:“ Bojovali jsme s Karlem Mottlem o prvenství ve třídě s H. Zierou ( VW Golf ) a Sazamou ( VAZ ).Při nájezdu z asfaltu na šotolinovou polní cestu za Václavicemi nám prasklo přední rameno. Do cíle zbývalo jen pár kilometrů.“
Není bez zajímavosti, že délka rychlostních zkoušek tvořila více jak polovinu celé tratě. Na domácí tratě nebude vzpomínat v dobrém také Jiří Bistiak, který se představil v roli předjezdce. V přemíře snahy skončil se svým vozem v koruně břízy u Václavic.
Délka trati: 203 kilometrů
Odstartovalo: 79
Klasifikováno: 43